Η Κίνα μπορεί να σημάνει το τέλος των “κρυφών” χειρολαβών.

Η Κίνα μπορεί να σημάνει το τέλος των “κρυφών” χειρολαβών.

Έπειτα από μία σειρά ατυχημάτων και δυστυχημάτων που ανέδειξαν την επιτακτική ανάγκη για εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στην καμπίνα η Κίνα είναι έτοιμη να λάβει δραστικά μέτρα και ετοιμάζει νομοθεσία που έμμεσα ή άμεσα θα απαγορεύσει τις “κρυφές” χειρολαβές. Το προσχέδιο του υπουργείου βιομηχανίας και τεχνολογίας πληροφοριών είναι ήδη ανοιχτό για διαβούλευση στην Κίνα και ο λόγος για τον οποίο αναφερόμαστε σε αυτό είναι ότι η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο αλλά και ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων. Οποιαδήποτε τόσο μεγάλη αλλαγή συμβαίνει ή ενδέχεται να συμβεί εκεί, αναπόφευκτα επηρεάζει ολόκληρο τον κόσμο.

Αν λοιπόν το προσχέδιο γίνει νόμος του κράτους μπορεί να οδηγήσει σε μία παγκόσμια στροφή μακριά από τις χειρολαβές με την αυτόματη/ηλεκτρική λειτουργία που έχουν καθιερωθεί κατά κύριο λόγο στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα λόγω των οφελών που προσφέρουν στην αεροδυναμική αλλά και στο design. Η αλλαγή θα ξεκινήσει από την Κίνα αλλά πιθανότατα θα… εξαπλωθεί και στις υπόλοιπες αγορές καθώς δεν πιστεύουμε ότι οι κατασκευαστές είναι διατεθειμένοι να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν οχήματα με διαφορετικές προδιαγραφές και σχεδιασμό για διαφορετικά μέρη του κόσμου.

Το προσχέδιο, η δημόσια διαβούλευση του οποίου κλείνει στις 22 Νοεμβρίου, προβλέπει για όλες τις πόρτες (εκτός του καπό) να διαθέτουν μία εξωτερική χειρολαβή με μηχανική λειτουργία. Προβλέπει επίσης χειρολαβές με επαρκή χώρο λειτουργίας ανεξάρτητα από την θέση της λαβής και απαιτεί σε περίπτωση ατυχήματος όλες τις πλαϊνές πόρτες που δεν επηρεάστηκαν από την σύγκρουση να ανοίγουν χωρίς την ανάγκη εργαλείων και σε κάθε περίπτωση, όλες οι πόρτες να διαθέτουν μηχανικό backup ακόμα και αν η βασική λειτουργία τους είναι ηλεκτρική. Το προσχέδιο περιλαμβάνει πρόβλεψη και για τις χειρολαβές στην καμπίνα που πρέπει να είναι σε εμφανές και προσβάσιμο σημείο και να διαθέτουν επίσης μηχανικό backup για τις περιπτώσεις που το αυτοκίνητο είναι “νεκρό” όσον αφορά στην ηλεκτρική ενέργεια.

Σύμφωνα με ειδικούς το προσχέδιο δημιουργήθηκε με βάση εκτενείς έρευνες που περιλάμβαναν και δοκιμές σε 20 διαφορετικά μοντέλα και συζητήσεις με 100 εγχώριους και διεθνείς οργανισμούς. Στόχος είναι να εξασφαλίσει ότι οι χειρολαβές παραμένουν λειτουργικές ακόμα και όταν δεν τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια αλλά και η κανονικοποίηση των διαστάσεων και των θέσεων τους τόσο στην καμπίνα όσο και στο εξωτερικό του οχήματος. Να σημειώσουμε ότι η συζήτηση για τις κρυφές χειρολαβές δεν περιορίζεται στην Κίνα με την NHTSA των Η.Π.Α. να διερευνά την ασφάλεια τους έπειτα από μία σειρά ατυχημάτων που ανέδειξαν τα μειονεκτήματα τους αλλά να προσθέσουμε και ότι η κατάργηση, άμεση ή έμμεση, των κρυφών χειρολαβών δεν είναι προδιαγεγραμμένη καθώς οι κατασκευαστές και οι σχεδιαστές μπορεί να δημιουργήσουν εναλλακτικές οι οποίες θα τους επιτρέψουν να τις κρατήσουν και να συμμορφώνονται με το νόμο.

Prev Post Η Smart “ανασταίνει” και το ForFour!
Next Post Η BMW θα… ηρεμήσει σχεδιαστικά!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook